عوارض لیفت صورت

عوارض لیفت صورت

علی رقم اینکه جراحی لیفت صورت عمل بسیار ایمنی می باشد، مانند هر جراحی دیگر، جراحی لیفت صورت نیز می تواند عوارضی داشته باشد که هرکدام از این عوارض با استفاده از راهکارهای خاصی قابل پیشگیری و یا درمان می باشد.

عوارض لیفت:

کبودی بعد از عمل جراحی لیفت:مانند بسیاری از جراحی های دیگر، احتمال مقداری کبودی بعد از عمل وجود دارد. این حالت در اطراف چشم بیشتر دیده می شود. خوشبختانه در اغلب موارد این حالت بین 1 تا 2 هفته برطرف می گردد. افرادی که اختلال انعقاد خون داشته باشند و یا از داروهایی مانند آسپیرین و دیگر داروهای ضد انعقاد خون مصرف نمایند و افرادی که فشارخون بالایی ارند، شانس کبودی شدید دارند.
برای پیشگیری و درمان این عارضه، علاوه بر رعایت توصیه های بعد از عمل، مصرف برخی میوه و سبزیجات (مانند آناناس و کرفس) و داروهای موضعی، به برطرف شدن هرچه زود تر کبودیهای بعد از عمل، کمک فراوان می کند.
درد:اغلب افرادی که تحت جراحی لیفت صورت قرار میگیرند، چندان دردی بعد از جراحی ندارند. به طوری که نیازی به مصرف مسکن پیدا نمی کنند. با این وجود، ممکن است برخی از افراد لازم باشد که در چند روز بعد از عمل از مسکن هایی مانند استامینوفن استفاده نمایند.
توجه: درد شدید بعد از جراحی لیفتینگ صورت اصلا طبیعی نیست و در صورت مشاهده همچین حالتی، لازم است سریعا اطلاع دهید.
بی حسی پوست صورت:به دلیل تورم صورت ممکن است شما قدری احسای بیحسی در صورت داشته باشید. خوشبختانه همین بیحسی باعث می شود در عمل جراحی لیفتینگ صورت، شما درد نداشته باشید و نیاز چندانی به مصرف مسکن پیدا نکنید. با برطرف شدن ورمها، بیحسی صورت خود به خود برطرف می گردد.
تورم صورت:تورم صورت پس از لیفت اغلب به صورت ملایم است. در مواردی که همزمان با لیفت صورت، تزریق چربی انجام گرفته باشد، تورم صورت بیشتر خواهد بود. در افراد لاغر این تورم، هیچگونه نگرانی ایجاد نکرده و اغلب آن را می پسندند. در افرادی که صورت پر دارند، ممکن است تورم چندان خوشایند نباشد ولی مطمئن باشند که این حالت گذراست و خیلی زود(بین 1 تا 2 هفته) ، بیشتر این تورم برطرف می گردد.

خطرات و عوارض لیفت با نخ

یکی از خطرات مهم این می باشد که ممکن است بیمار هیچ بهبودی را مشاهده نکرده و در نتیجه به لیفت ابرو یا صورت روی آورد.
افرادی که پوست نازکی دارند ممکن است مدت زمان کوتاه بعد از جراحی بخیه‌ها در زیر پوست آن‌ها نمایان گردد. از طرفی برخی جراحان معتقدند که این مشکل نتیجه تکنیک‌های ضعیف یا انتخاب بیمار است.
بیمار ممکن است در نواحی جراحی و تزریق شده برای مدتی بی‌حسی را احساس نماید که معمولا در عرض چند هفته بعد از جراحی این مشکل برطرف خواهد شد.
یکی از عوارض نادر جراحی لیفت با نخ عفونت است در چنین مواقعی جراح برای درمان عفونت به بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد نمود. به‌ندرت پیش می‌آید که عفونت شدید شده و جراح مجبور به تخلیه نخ‌ها شود. نکته بعدی جای زخم و یا محل التیام زخم است که ممکن است با گوشت اضافی همراه شود.
برخی جراحان به جابه‌جایی و حرکت نخ‌‌ها اشاره می نمایند البته این مورد به‌ندرت پیش می‌آید ولی باعث بهم‌خوردن تعادل و توازن صورت می‌گردد. در چنین حالتی و یا زمانی‌که نخ‌‌ها پاره مشوند با یک تزریق ساده و مجدد مشکل برطرف می‌گردد.

درباره ما

لیلاک کلینیک با پشتوانه‌ای قوی از تجربه و تخصص همکاران و اساتید دانشگاهی در خدمت شما شهروندان عزیز می‌باشد.

آدرس:

تهران،زعفرانيه رو ب رو پالاديوم