عوارض لیپوماتیک

بعد از جراحی با لیپوماتیک آثار ناصافی و سوختگی در پوست دیده نمی شود و خطر ایجاد آمبولی در آن صفر می باشد و تا کنون موردی از آن در جهان گزارش نشده است .
البته ممکن است بدن فرد نسبت به موارد دیگری واکنش نشان داده و دچار عارضه های بسیار سطحی و ناچیز بشود . ممکن یک یا چند مورد از موارد زیر رخ دهد :
۱ – حساسیت به لیدوکایین
این مشکل در کسانیکه سابقه ای از حساسیت به این ماده یا مواد مشابه داشته اند قابل شناسایی و پیشگیری می باشد.
۲ – خونریزی و کبودی
این مشکل در کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف می کنند دیده می شود. برای جلوگیری از این امر نیاز است تا یک یا دوهفته قبل از جراحی مصرف را قطع نمایند.
۳ – عفونت
عفونت محل عمل در لیپوماتیک در شرایطی که کلینیک یا اتاق عمل مجهز نباشد و استرلیزه نباشد ممکن است اتفاق بیافتد. البته این عارضه با رعایت شرایط کامل استریلزاسیون در کلینیک و نیز ضدعفونی مناسب آن توسط بیمار بسیار رخ نمی دهد مگر آنکه بیمار دچار بیماریهای مزمن همراه با کاهش سیستم ایمنی مانند دیابت شدید ، بیماریهای مزمن اتوایمیون مانند لوپوس پیشرفته و .. بوده و یا از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مانند کورتون ، داروهای ضد سرطان استفاده نماید.
۴ – مسمومیت با داروی لیدوکائین که در زمان جراحی استفاده می شود
البته در صورتی این داروها تاثیرگذار می باشند که به مدت طولانی مصرف گردند و مصرف کوتاه مدت آنان بی تاثیرند.نیاز است تا جراح از مصرف این نوع داروها مطلع باشد و موارد مورد نیاز را قبل از جراحی لیپوماتیک یادآوری نماید.

عوارض لیپوماتیک در همه ی افراد رخ نمی دهد اما به هر حال باید در خصوص آنها اطلاعاتی داده شود. پس از عمل ممکن است که برای شما زخم هایی باقی بماند این زخم ها بسیار حساس هستند و باید نهایت دقت از آنها مراقبت کنید.
در صورتیکه داروهای ضد انعقاد خون مصرف میکنید یا حساسیت به بی حسی موضعی دارید حتما به پزشک مربوطه گزارش دهید تا چاره ای دیگر را برای عمل بیاندیشد .
قبل از 2 روز پس از عمل هرگز حمام نکنید چون ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. اگر پس از عمل علائم عفونت همچون تب ، ترشح از محل زخم و . . . را مشاهده کردید سریعا به پزشک خود مراجعه کنید. البته در صورتی که آنتی بیوتیک ها به موقع مصرف شود از این حالت جلوگیری خواهد شد.

درباره ما

لیلاک کلینیک با پشتوانه‌ای قوی از تجربه و تخصص همکاران و اساتید دانشگاهی در خدمت شما شهروندان عزیز می‌باشد.

آدرس:

تهران،زعفرانيه رو ب رو پالاديوم